Piotr Bałda wśród „Ludzi Dekady Branży Flotowej 2001-2011”

150x110

Menedżer Dywizji Rozwoju Sprzedaży Detalicznej Grupy Goodyear  Polska doceniony przez branżę i magazyn „Fleet”

Warszawa, 6 grudnia 2011 r. – Piotr Bałda - Menedżer Dywizji Rozwoju Sprzedaży Detalicznej Grupy Goodyear  Polska został uhonorowany przez magazyn „Fleet” za szczególne zaangażowanie w rozwój polskiej branży flotowej na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. „Fleet” w swoim plebiscycie wyróżnił tytułem „Ludzi Dekady Branży Flotowej 2001-2011” osoby, które skutecznie budowały i rozwijały rynek flot transportowych w Polsce. Tych, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem najbardziej wpłynęli na jego obecny kształt.

„Dziesięć ostatnich lat na rynku flotowym upłynęło pod znakiem wprowadzania nowych produktów, innowacyjnych technologii i wzajemnym poznawaniu się osób zarządzających flotami i usługodawców. Zmieniały się potrzeby i okazało się, że taki zawód jak fleet manager jest niezbędny w coraz większej liczbie polskich przedsiębiorstw. Nie jest to praca łatwa, gdyż ostatnie lata to okres ciągłych zmian w przepisach, głównie dotyczących zmian w ustawie o podatku VAT” – powiedział Tomasz Siwiński, redaktor naczelny magazynu „Fleet”.

Rynek flotowy w Polsce jest stosunkowo młody, ale bardzo wymagający. Dynamiczny rozwój to jedna strona medalu, drugą jest niezwykle szybko zmieniająca się na poziomie europejskim i krajowym sytuacja całej branży motoryzacyjnej. Dla osób zarządzających flotami jednym z głównych zadań jest podnoszenie efektywności, zmniejszanie kosztu przejechanego kilometra, przy równoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa flot.

Redukcja kosztów nie byłaby możliwa bez współpracy flot ze sprawdzonymi partnerami, takimi jak Grupa Goodyear Polska. I właśnie m.in. fachowe doradztwo w rozwoju floty, za sprawą doboru właściwego ogumienia, a także udostępnianie nowoczesnych, internetowych narzędzi do wszechstronnego zarządzania flotami ze strony Piotra Bałdy znalazło uznanie wśród jury magazynu „Fleet”.

„Wyróżnienie w plebiscycie ‘Ludzie Dekady Branży Flotowej 2001-2011’ jest dla mnie źródłem dużej satysfakcji zawodowej. Oznacza, że codzienna praca w Grupie Goodyear Polska, w ostatnich pięciu latach również w ramach rozwoju w naszym kraju sieci serwisów fast-fit Premio, została doceniona przez fachowców”– powiedział Piotr Bałda. „Współpraca z flotami z naszej strony to pomoc fachowców, a także szeroki pakiet instrumentów, m.in. o charakterze edukacyjno-szkoleniowym. Obecnie obsługujemy kilkadziesiąt przedsiębiorstw, co oznacza serwisowanie kilkunastu tysięcy pojazdów w ramach długofalowych umów” – dodał P. Bałda.

„W nadchodzących latach wyzwaniem na rynku flotowym będzie uporanie się z importem samochodów, co wpływa na wahania wartości rezydualnej nowych aut. Istotne będzie również poradzenie sobie z kwestią podatku VAT od samochodów
i paliwa, a także zmiana przepisów premiująca pojazdy ekologiczne. Drożejące paliwa wymuszą na flotowcach szukanie oszczędności, a jednym ze sposobów jest zakup pojazdów elektrycznych i ekologicznych. Jednak, aby sprzedaż takich aut zaistniała, rząd musi wprowadzić ulgi i zachęty podatkowe” – zapowiada T. Siwiński.

Ogółem „Fleet” wyróżnił 169 osób mających w ostatnich dziesięciu latach największe zasługi dla polskiej branży flotowej.

Sieć Premio, licząca obecnie 110 serwisów, od początku swojego istnienia związana jest z Goodyearem. Dlatego w punktach serwisowych w Polsce oferowane są przede wszystkim opony należących do tego amerykańskiego koncernu marek ze wszystkich segmentów cenowych: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i polska Dębica. Można też kupić opony innych marek. Dewizą Premio jest wysoka jakość obsługi i krótki czas oczekiwania.

Pełną ofertę Premio można znaleźć na stronie internetowej www.premio.pl.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.